Wednesday, November 11, 2020

First session with our Cybermentor Students

Hoy hemos comenzado una nueva etapa con nuestros nuevos alumnos cibermentores. Ha sido muy emocionante volver a verlos y reanudar una de las actividades claves de nuestro Proyecto de Ciberseguridad. Este curso van a ser expertos en tecnoadicciones

Estas son nuestras primeras fotos de grupo.

Alumnos Cibermentores 6º A

Alumnos Cibermentores 6º B

Alumnos Cibermentores 6º C

¡Comienza la aventura!

ENGLISH VERSION

Today we have started a new stage with our new cyber students. It has been very exciting to see them again and to resume one of the key activities of our Cybersecurity Project. This course is going to be experts in techno-addictions

First class of cyber students told by Alicia and Elena

Este año, ha sido diferente a los demás, no podemos viajar, abrazarnos, hacer lo de los guías... Por la COVID-19.

Pero, conseguimos que los Cibermentores pudieran seguir trabajando, y el miércoles 11 hemos tenido la primera clase. Vamos a tener cada clase cada 15 días, miércoles sí, miércoles no.

Nos han explicado que, además de los viajes y todo eso, hay mucho más que podemos hacer; por ejemplo, estudiar qué es el ciberbullying, la suplantación de identidad... Y muchas cosas más que no sabemos y vamos a aprender. 

Este año somos tres sextos, 6ºA, 6ºB y 6ºC. En total somos 15 personas en el grupo de Cibermentores y vamos a aprender mucho para luego explicarlo en español y en inglés. Queremos que los niños más pequeños o más mayores que nosotros lo puedan entender. Ellos verán todo lo que hemos estado preparando en este año.

También vamos a tener una sesión de formación con la Asociación AFAVAL y nos va a explicar algunas cosas qué va a haber en el proyecto de los Cibermentores como son las Tecno-adicciones.

Eva y Juan Antonio son los que van a estar con nosotros haciendo este gran proyecto. Gracias por dejarnos participar y que podamos hacer todo esto de forma segura.


Alicia y Elena en su primera publicación para nuestro blog oficial del proyecto.

ENGLISH VERSION

This year, it has been different from the others, we cannot travel, hug, do the guide thing... This is due to the COVID-19.

But, we managed to get the Cybermentors to continue working, and on Wednesday the 11th we had the first class. We will have every class every 15 days.

They have explained to us that we will study what is cyberbullying, identity theft, privacy in the Internet...

This year we are participating 6ºA, 6ºB and 6ºC. In total we are 15 people in the Cybermentor group and we are going to learn a lot. We will prepare explanations in Spanish and English.

We are also going to have a training session with AFAVAL Association and they are going to explain to us about Techno-addictions.

Eva and Juan Antonio are the teachers who will be with us doing this great project. Thank you for letting us participate and that we can do all this safely.

Monday, November 9, 2020

P20 New proposals on topic 2

 NEW PROPOSALS ON TOPIC 2 TO BE SHARED AND REALIZED BY ALL PARTNERS

Monday, November 2, 2020

Online Meeting with coordinator teachers

Today we held an online meeting of all the project's coordinating partners to discuss the following points:

  1. Welcome to the second year of our project.
  2. Introduction of new colleagues.
  3. Making decisions about virtualization of physical mobilities.
  4. Definition of the project activities and tasks for this year.
  5. Question time.
It was a very productive session where we agreed to virtualize two of the mobilities we had pending. In March and April we will have this great experience with our partners in Hungary and Turkey. We have met and welcomed new teachers from the Italian team; and finally we have presented the annual calendar of activities.

It is fortunate to have partners in this category. Together we will do our best for our project.



#ErasmusDays Infographics of our project

On the occasion of the #ErasmusDays our centre participated in the event created by the In-service teachers training from Mérida. It has been a super enriching experience of learning and exchange of experiences between centres.
As a result of this collaboration we have been given this wonderful interactive infographic that describes the most important aspects of the project. Many thanks to Ana María del Mazo, advisor to that institution, for having given us this opportunity.

Tasks November 2020

 Tasks November 2020

Image of Jill Wellington in Pixabay 

During this month we will carry out the following activities:

Other events of the project:

  • P15: Evaluation of Good Practices Unit 1. 
  • P20: New proposals on topic 2 to be shared and realized by all partners.

Good Practices:

  • Final product Unit 1 Good Practices: A common presentation.

Cybermentors:

  • Research work with cybermentors.

Friday, October 30, 2020

Turkish Good Practice: What do you mean?

Emocionante sesión donde las cinco clases de quinto nos unimos en una clase online para llevar a cabo la buena práctica de la unidad dos de nuestros socios turcos.


La práctica llevaba por título "What do you mean?" y perseguía los siguientes objetivos:
  • Aprender sobre las reglas de los mensajes de texto.
  • Reconocer las formas correctas de escribir un mensaje.
  • Averiguar las abreviaturas en los mensajes de texto y sus significados.
  • Aprender habilidades para evitar malentendidos.
Durante la sesión realizamos de forma grupal las siguientes actividades:
  • Reflexión inicial para saber que sabían nuestros alumnos del tema propuesto.
  • Estudio y reflexión de un caso real.
  • Propuesta de una batería de actividades para ser realizadas a nivel de grupo clase y que serán expuestas en la próxima sesión.
A continuación exponemos todas nuestras evidencias de aprendizaje en forma de presentaciones, tableros sociales y fotos.
Presentación de la buena práctica


Padlet con nuestras reflexiones iniciales

Hecho con Padlet

Batería de actividades a realizar por clase

English version

Exciting session where the five fifth grade classes join in an online class to carry out the good practice of the unit two of our Turkish partners.
The practice was entitled "What do you mean?" and had the following objectives:
  • Learn about the rules of text messaging.
  • Recognize the correct ways to write a message.
  • Find out the abbreviations in text messages and their meanings.
  • Learn skills to avoid misunderstandings.
During the session we carry out the following activities in a group setting:
  • Initial reflection to find out what our students knew about the proposed topic.
  • Study and reflection of a real case.
  • Proposal of a battery of activities to be carried out at class group level and that will be exposed in the next session.