Monday, November 15, 2021

Make a good use, not abuse

En sesiones anteriores:

1. Nuestros alumnos buscaron en Internet viñetas de humor sobre situaciones cotidianas de hiperconexión. Algunos alumnos como se puede en la imagen se han decantado por realizar maravillosos dibujos tradicionales que compartieron en la videollamada. En este tablero social están contenidos la mayor parte de los trabajos realizados por las 8 clases.


 
En la clase de ciberseguridad del día de hoy hemos:

1. Recordado las ventajas y desventajas de vivir en un mundo hiperconectado (trabajado en la sesión anterior). Enlace al tablero social.

2. Participado en un foro de eTwinning. Cada alumno ha escrito una norma que debemos seguir para que vivamos de forma saludable en la era digital.

3. Diseñado pósteres muy creativos con cada una de las normas anteriores. En el caso de 6º E hemos creado un libro colaborativo con la herramienta Bookcreator. Os dejamos a continuación nuestro producto final.

FOTOS DE LA SESIÓN



Spanish Team participating in the mobility in Pescara

 SPANISH TEAM 

TRAVELLING TO PESCARA

From left to right: Juan Antonio Rincón Carballo, Carlota Gomes Egea, Carla Triviño Gómez, Víctor Hernández Clemente, Mario Ruiz Fernández and María Lucila Audije Vega.

Friday, November 12, 2021

In the footsteps of Ana and Mía

On Wednesday 17 November we will have the first session of the Families Forum. We will have Devorah López Mansilla, nutrition expert from the "Ranva Clinic" in Badajoz, where we will talk about the influence of the Internet on eating disorders. The training aims to raise awareness of the relationship between the Internet and eating disorders; to know what information our children have access to; and what tools we have at our disposal for early detection of these situations.

You have all the information in the following interactive poster, we are waiting for you!

Wednesday, November 10, 2021

Welcome New Cybermentor Students!

 Damos la bienvenida a nuestros alumnos cibermentores de 6º que comenzaron en el día de ayer con su primera sesión. 

Durante el curso recibirán una formación para ser ciber expertos en Suplantación de Identidad. Están utilizando este Recurso Educativo Abierto.

Hasta el momento han realizado las siguientes tareas:

1. Los profesores les hemos dado la bienvenida.

2. Han leído el mensaje de bienvenida en el libro y han empatizado con su personaje "Ciber Reportera". Se han comprometido a convertirse en ciber reporteros con mención en Suplantación de Identidad.

3. Han reflexionado acerca de lo que esperan aprender en esta aventura.

¡Os seguiremos contando!

Monday, October 25, 2021

That's cool, that's not cool!

 Today we have carried out the good practice and everyone has made great use of it. Students and teachers have commented on a Padlet board the advantages and disadvantages of being hyperconnected. We invite you to enter the board and check our comments.

During the last few weeks our students have been working on a cultural activity based on the "bonecos" of Estremoz. It involves our Cybersafety project because we are providing students with strategies to disconnect from devices and develop their imagination. From the 5th to the 14th of October we have read this text and the pupils have drawn a model of a boneco with all the details. During the third term they will make one with clay in ART.

Click on the image to see the bonecos of 6º B

Click on the image to see the bonecos of 6º E

Below we share some photos from the session.

Wednesday, October 6, 2021

ErasmusDays - Dissemination

 Our Management Team, in CEIP Bilingüe Ciudad de Mérida, will disseminate our project in the ErasmusDays at In-Service Teacher Training Centre 🥰.



Monday, October 4, 2021

Good practice of technoaddiction

Empieza la buena práctica de las tecnoadicciones y se explica lo que vamos a hacer durante todo el curso con las videollamadas. El primer ejercicio es describir una imagen de ser adicto a internet. Julia describe lo que ve en la imagen y dice: que no quita ojo a Internet. Juan Antonio explica que si creemos que somos adictos a algo pidamos ayuda a tu padre o tu madre. Explican lo que es estar hiperconectado. Y pone un vídeo para ver lo que aprendemos. En el video sale que una profesora tiene que ponerse un marco de una televisión para que le atendieran sus alumnos en clase.

The good practice of techno-addictions starts and explains what we are going to do during the whole course with video calls. The first exercise is to describe an image of being addicted to the internet. Julia describes what she sees in the image and says: that she does not take her eyes off the internet. Juan Antonio explains that if you think you are addicted to something, ask your father or mother for help. They explain what it is to be hyperconnected. And he shows a video to see what we learn. In the video, a teacher has to wear a television frame so that her students can pay attention to her in class.